lafhome

Spełniamy REMONTOWE marzenia
Remonty mieszkań i domów

Obalamy mity na temat firm remontowych

Obalamy mity na temat firm remontowych

Wokół firm remontowych krąży wiele mitów. Chcielibyśmy powiedzieć, że wszystkie z nich są jedynie wytworem ludzkiej wyobraźni, ale niestety przynajmniej część z nich miała miejsce w przeszłości. W PRL-u polscy pracownicy budowlani i remontowi nie mieli dobrej opinii. Pijaństwo, niechlujstwo i kombinatorstwo było na porządku dziennym.

Krzywe ściany i podłogi, odpadająca tapeta czy cieknący kran — dawniej to było normą, a to tylko kilka przykładów. Na szczęście czasy PRL-u minęły i dzisiaj takie rzeczy na ogół nie mają już miejsca. Jednak pewne przekonania i wyobrażenia o fachowcach wykonujących prace remontowe pozostały. Oto najczęstsze mity dotyczące firm remontowych:

MIT 1.: Firma remontowa używa gorszej jakości materiałów budowalnych niż ma w ofercie

Oczywiście jak w każdej branży zdarzają się ludzie, którzy kombinują i szukają oszczędności kosztem klienta. Jednak takie podejście nie sprawdza się na dłuższą metę. Nie bardzo też wiemy, dlaczego niektórzy w ogóle podejmują takie ryzyko. Przecież to zwykłe oszustwo. Klient ma prawo być wściekły w takiej sytuacji. A niezadowolony i oszukany klient na pewno podzieli się doświadczeniami nie tylko w swoim bliskim otoczeniu, ale przede wszystkim w sieci. Nawet jednorazowe najmniejsze oszustwo może zostawić trwałą rysę na wizerunku firmy. Uczciwość współpracy to absolutna podstawa. Jeśli się na coś umawiamy, to tego się trzymamy. Dzięki temu firma remontowa buduje swoją markę, a grono zadowolonych klientów poszerza się. Dlatego aby mieć pewność w pełni profesjonalnego wykonania usług remontowych, należy współpracować z firmami, które mogą potwierdzić jakość swoich usług. O profesjonalizmie firmy remontowej świadczą takie czynniki jak: posiadanie strony internetowej, referencje, pozytywne opinie klientów, zdjęcia z poprzednich realizacji, łatwy kontakt z firmą, profesjonalne doradztwo i oczywiście podpisanie umowy na usługi remontowe przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac.

MIT 2.: Firma remontowa wykonuje dodatkowe prace i po fakcie informuje o tym klienta

Zakres prac, jakie mają być wykonane podczas remontu powinien być zawarty w umowie pomiędzy firmą remontową a klientem. Faktycznie czasami się zdarza, że niektóre rzeczy wychodzą dopiero po rozpoczęcie prac i może się okazać, że pewne prace trzeba będzie zmodyfikować. Jednak ekipa remontowa nigdy nie powinna wprowadzać jakichkolwiek zmian bez wcześniejszego ustalenia tego z klientem. Jeśli czegoś nie da się zrobić lub będą konieczne dodatkowe prace, należy o tym bezzwłocznie poinformować klienta. Dopiero po wyrażeniu przez niego zgody, można dokonać zmian. Niektóre z nich będą niewielkie, ale część z nich może wpłynąć na koszty remontu i czas realizacji. Dlatego wszelkie zmiany powinny być zapisane w postaci aneksu do umowy.

MIT 3.: Budowlańcy nadużywają alkoholu

Spożywanie alkoholu w pracy jest zabronione bez względu na to, gdzie się pracuje. Pracowników remontowych obowiązują takie same zasady, jak pracowników innych firm i branż. Pracownik, który spożywa alkohol w miejscu pracy poniesie konsekwencje — zostanie zwolniony. A tego żaden z nich nie chce. Oczywiście mówimy o profesjonalnych firmach remontowych, które legalnie zatrudniają pracowników. Zupełnie inaczej może być w sytuacji, kiedy do remontu zatrudnia się osobę lub ekipę z ogłoszenia, bez podpisania umowy, gdzie wszelkie prace wykonywane są „na czarno” — tutaj nigdy nie ma gwarancji na kogo się trafi.

MIT 4.: Robotnicy potrafią być mściwi

Od lat krążą opowieści, że jeśli klient nie spodoba si

ę ekipie remontowej, to ta się na nim zemści. Kto z nas nie słyszał o zamurowanym surowym jajku czy mięsie albo pustych szklanych butelkach ukrytych pod dachem? Takie „psikusy” mają uprzykrzyć przyszłym mieszkańcom życie, objawiając się przykrym, wręcz nie do zniesienia zapachem czy niezidentyfikowanym hałasem przy wietrznej pogodzie. Ale słyszy się też robotnikach, którzy celowo źle wykonują usługi, na przykład malują ściany bez uprzedniego zagruntowania czy niewystarczająco uszczelniają instalację wodno-kanalizacyjną. Dawniej takie rzeczy naprawdę się zdarzały, dzisiaj na szczęście nie mają już miejsca, jeśli remont wykonuje profesjonalna firma remontowa.

MIT 5.: Żaden remont nie kończy się w ustalonym terminie

Termin zakończenia remontu ustala się z klientem przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac remontowych. Konkretna data oddania wyremontowanego mieszkania powinna być zapisana w umowie. W przypadku szerokiego zakresu prac, na przykład przy generalnym remoncie, warto także określić terminy, w jakich będę wykonywane poszczególne prace, czyli podzielić remont na mniejsze etapy  — kiedy będą zamontowane drzwi, kiedy położone panele, a kiedy pomalowane ściany itd. Dlatego nie ma takiej możliwości, żeby nie ukończyć prac remontowych w terminie. Doświadczona firma remontowa jest w stanie dokładnie przewidzieć, ile będą trwały prace.

by Paulina Dubert 013

MIT 6.: Ekipa remontowa zostawia po sobie bałagan

Profesjonalna firma remontowa zostawia porządek po zakończeniu prac. Nie ma takiej możliwości, aby to klient sam musiał uporządkować remontowane miejsce czy zatrudniać do tego ekipę sprzątającą. Uprzątnięcie po zakończeniu prac jest obowiązkiem każdej firmy rem

ontowej.

Oczywiście na nasz profesjonalizm, rzetelność, wiarygodność i terminowość mogą Pańśtwo liczyć!

Zostaw numer - Oddzwonimy

Provide us with your phone number

Zostaw numer - Oddzwonimy

Your callback has been sent sucessfully

Strona LafHome używa cookies

Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza na to zgodę Czytaj więcej…

Zrozumiałem